fredag 7 januari 2011

Startar dagen med IbuAlvPreEnaSalPla denna dagen, är mycket trött men det funkar, har varit ledig nu!
Har haft huset fullt under några dagar. Sonen och hans Flickvän har varit på besök och med dem den lilla ängeln Astrid, en lockig blond liten tös som snart är 2 år. Hon pratar så mycket att man bara beundrar dem som träffar henne dagligen, visserligen hörs det inte när hon berättar då hon använder teckenspråk. Vi var på polisstationen på besök och hon fick prova "blåljuset" och efter det ville hon bli polis =). Det har gått 21 år sedan Sonen fick provsitta en radiobil, hans ögon lös lika mycket då som de gjorde på Astrid nu!
Är stolt över mina barn som kämpar på i livet, de har blivit mästare på att hantera förhållanden på distans. Då deras väg här i livet inte verkar vara färdig ännu, de månar om sina Särbos så att det verkar gå väl ut! En eloge till alla som sitter i samma situation.
Här har det varit ett pusslande i huset då "Eon valparna" är för vilda att ens släppa i närheten av ett litet barn i nästan 2 års åldern. Har ju inga "hundbarn" att träna på så hundarna fattar ingenting då det kommer en "liten" människa. Den gamle Pascoe bara "hatar" ostyriga barn, helst ska de sitta på en stol hela tiden och äta samt "spilla" lite mat. Därutöver vill han ara hålla dem på mattan, "surpascoe" som han till vardags kallas, sen har vi den andre Utter, som tror att alla älskar honom.
Han snor vantar och mössor oavsett om det sitter någon i dem, det gör inte honom något om det "skriker" lite i vanten, risken är ju bara att någon gör sig illa. Utter har dessutom börjat härma Pascoe i mycket som förberedelse för att ta över, så när han morrar så måste Utter också morra åt barnen.
Med hundgårdar och hjälp av barngrindar så har det slussats hundar och barn i ett par dagar nu, ska tillägga också att den ena "Eon-sonen" håller på att äta ihjäl sig på snön. Så med den senaste snöökningen så har jag fått skotta hundgården före han får gå ut, tjoho vad glad man blev då man precis skottat fram ett dansgolv för att 30 min senare ha 15 cm snö till att skotta!
Igår kom dessutom min Dotter in en snabbis och ville ha hundvakt en stund till sina 2 hundar, varav den ena också är en "Eon-son"! 6 hundar med ett småbarn, jag blev ju inte direkt överlycklig men kom snabbt på att hon tar med sig "Lillebror med Flickvän och lilltösen". Ja det ska jag väl överleva tänkte jag och det gjorde man ju!
Igår körde min söta sambo rent hela uppfarten och gången från snö i hopp om att det inte kommer mera innan han kommer hem igen, han representerar oss på ett bröllop i Sollefteå. Där brudparet marscherade in till "The eye of the tiger" (Rocky) och introt till "Fhantom of the opera" och de marscherade ut från kyrkan till låten "Highway too Hell", har jag fått rapporterats =) Underbart!!

Sitter underbart ensam efter att alla åkt och hundarna ligger och snusar och är lika trötta som jag. Ska ta en fin helg utan måsten och bara njuta. Bara göra det som känns bra! Gör det ni också!
Ha en trevlig helg, Stay Safe!

2 kommentarer:

Team-Z sa...

Återigen tacksam för vardagen med mina nallar,he he
Guu så skönt med en stund för dig själv.
Egentid är bästa tiden....
Kramen

Kennel Tingsberget sa...

Saknade dig på middag i helgen.