måndag 10 januari 2011

Bara för idag ska jag inte oroa mig....!

I natt var en sådan natt som smärtorna bråkar med min sömn. Har lärt mig att om man ligger "mitt i kroppen" utan att röra sig, så blir det lite skonsammare. Att bara komma utanför täcket är en temperaturväxling som ger påminnelse i lederna, värst var armbågar och händerna i natt.

Vaknar, arg och aggressiv som vanligt i dessa ögonblick. Dubblar painkillerdosen till frukost och vet att om ca 30 min lugnar sig topparna på värken. Konstaterade också när jag körde till jobbet att jag är som hundarna som kommer till mig. Funderar på hur det har gått för de hundar man förr om åren missat att smärta varit orsak till aggression, det är ju tråkigt att de ska lida!

Många som har problem med sin hund som tidigare alltid varit snäll och plötsligt blivit aggressiv, ger jag rådet att söka veterinär före de kommer till mig. Inte allt för sällan upptäcker man dessutom att hunden har smärtor av olika orsaker. Inser att jag själv är likadan, det är dessutom lättare att komma upp ur sängen när man är arg konstigt nog. Tror att det är adrenalinet som hjälper mig, känns det som, hm!

Min ängel till sambo brukar väcka mig och stoppa i mig antiinflammatoriska medicinen före han åker till jobbet. Så lagom en timme senare då jag ska upp så har tabletterna börjat verka i min kropp och det blir lättare att komma upp.

Kommer till jobbet idag efter en lång ledighet och går ett varv i stallet, hälsar på hundarna vissa får "greetings" så det värmer i hjärtat. Detta är varför man orkar gå till jobbet varje dag! "Mina älsklingar" många av dem började sin bana hos mig som "problemhundar" och blev kvar på dagverksamheten. Och mina favoriter är "de jobbiga" och PRO hundarna, de har aldrig några värderingar!

Jag kan oroa mig för mina missar med att exempelvis för "klumpigt" tala om för en ägare att hunden är tjock, jag trodde att det var ok att nämna det. Ägaren blev arg och talar om det för mig med besked. Efteråt går jag och funderar på hur jag borde sagt, det tar energi med sådana missar!

En av mina oersättliga medarbetare och i det här fallet min dotter ska vara tjänstledig för studier nu, det blir svårt att hitta en vikarie som når upp i deras mått mätt. Men nu ska jag leva efter det jag lär ut, inte oroa mig allt kommer att bli bra! Allting har en mening

Så här ser jag det, man får det man beställer... om jag oroar mig för något jag gjort måste jag inse att det handlade om mina dåvarande resurser, vara tacksam för det jag lärt och gå vidare. Måste inse att alla orättvisor som jag utsätts för i det förflutna utfördes av andra utifrån deras betingelser och resurser. Jag kan bara önska dem välgång och hoppas de lärt sig av sina handlingar.

Oroa dig inte, fokuserar man på det man inte har eller kan få så kommer man alltid att känna sig fattig!!! Allt löser sig om man bara förstår varför man måste gå denna vägen!

I hundarnas värld är detta enkelt man är här och nu!!! Inget ryggsäcks bärande där inte!!

1 kommentar:

Yvonne sa...

Din blogg är som en bra bok eller film,
Du vet en sån där bra bok som inte lämnar en oberörd.Som inte släpper en i tankarna fast man läst ut sista sidan,
Hoppas att det löser sig med ersättare för er.
En som är så bra som möjligt.
Kram kram
Yvonne