fredag 31 december 2010

Bara för idag, ska jag visa kärlek och respekt för varje levande varelse....!

Brukar jag säga till mina elever på kurserna, för att vi ska komma ur vårt negativa tankesätt, tänk en positiv tanke om varje varelse du möter, så möts man snart bara av positiva energier. All negativitet attraherar negativitet, prova att gå en dag i kärlekens tecken får du se, förlåt allt och alla för vad de är och sänd dem en positiv tanke så kommer allt tillbaka till dig i positiva energier!
Efter att ha kommit i säng sent igår eller imorse så blev det en ordentlig sovmorgon. Började sen dagen med 1,6 g Ibuprofen, 5mg kortison, 1 gram Alvedon, en malariatablett, en för blodtrycket, en vätskedrivande och detta är för Lupusen inte för baksmällan =), har ingen sådan men bara för att göra klart det.
"Den dödliga" förkylningen har faktiskt fått mig att inte känna smärtorna fullt ut, min kära sambo sa då -" så du menar om du fick välja skulle du vara förkyld eller ha ont?" Eeh, jag vet faktiskt inte, var så in i H-e förskyld med bihålor, öronvärk så denna gång väljer jag nog att bara ha ont. Så helt plötsligt blir det ju positivt att ha ont, eeh hur gick det till? Ja, ja en vanlig dag i Lupusens värld! =)
Igår kom det hem kära vänner på middag. En enkel tacolåda serverades och hundarna planerades in i minsta detalj så att det skulle bli lugnt under middagen. Alla rastades och "små" grabbarna sattes i hundgården ända in i det sista, så de kunde leka av sig, min plan var att de skulle sova gott när de kom in.

Allt ok, in med hundarna gav dem varsit ben, de "äldre" i hallen och ungdomarna i gästrummet.
Ja senast Ricco var i gästrummet bet han sönder sladden till elljustaken och drog ned orkidén som står där. Även denna gång lyckades han få tag i sänglampan och nästan orsaka brand, grabbarna slogs om benen och precis innan gästerna kommer, så passar Piss-nisse Ricco på att lägga en hög på mattan därinne, och mina vänner ingen liten smygare utan en blaffa som stank utan dess like! Snabbt hinna få undan den innan gästerna, in bakom barngrinden till två helt vilda unghundar som tror att nu är det highlife, matte kommer!
Att få dem att inte trampa ut denna före jag hinner dit med påsen, är nog ganska kul att se för en utomstående! Sedan skall moppen in i detta "hundhav"(bara beståendes av 2 Eon-valpar) och ytterdörren på vid glänt i försök att eliminera ev kvartående stank, det lyckades!
Gästerna kom, Xeon lyckades välta allt utom granen denna gång. En av gästerna sa -"att hemma hos mig så har vi hundar och kommer ni hit, så skyll er själva!" Det tog jag fasta på, helt plötslig så slappnade jag av och lät Xeon välta vinglas, kom inget på mattan =), välta ut kaffe på tårtan, Prinsesstårta med kaffesmak är nu uppfunnet =) osv en mycket trevlig kväll avslutad tidigt in på årets sista dag!
Ett strålande väder ute, en riktigt vacker vinterdag på årets sista dag, vad mer kan man begära. Stanna upp och njut av livet, låt inte dåliga energier störa din dag. Var dag ett liv, som farbror Melker sa, det ligger mycket i det! Nu ska jag ut och njuta av min del gör så du också! Önskar er en härlig sista dag på året och välj inte samma fel nästa år, älska alla så kommer alla att älska dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket härligt inlägg och nyttigt för oss andra att läsa som slipper ha de bekymmer som du har.Du är en fantastisk kvinna.Veda nalkas.Vi kanske ringer vem vet.Ha ett riktigt gott nytt år och hälsa Benson.Fam Edman