tisdag 28 december 2010

Bara för idag ska jag leva i tacksamhet.....

Ibland tvivlar man på sin egen förmåga, att kunna se bakåt
 betyder ju faktiskt att vi kommit framåt!!
Hej!
Började dagen med vanliga piller högen, hade mera feber idag i kombination med superförkylningen, beslöt att stanna hemma. Känner mig som en hel karl som blir däckad av en förkylning =)! Skottade ändå ur den ena hundgården åt Ricco annars äter han upp all snö och kissar inne, ja ja. Pasco verkar bara bli mer senil för varje dag, han tror att det serveras mat varje gång man passerar grovköket och Utter är inte sen att hänga på, man kan ju ha fel tror jag han tänker. Xeon bara springer överallt, jag menar överallt typ han har vält granen 3 ggr, från ryggstödet på soffan till köksbänken säger
-"maaamaa! och då studsar jag upp i feber dimman för att servera honom vatten. Har ju dumt nog lärt han att säga så och då får jag väl stå mitt kast. Sedan rusar han vidare till altandörren och beställer -"Ut! och jag kommer som kallad och hjälper honom att öppna, i brist på hundträning nu så har han utvecklat en massa andra kunskaper om hur man styr mig (köp ingen vallhund om ni inte tänker jobba). Sedan ronderar han huset ca 4 varv före han lyckas komma ihåg vad det var han skulle göra. Under tiden står jag och fryser och blir argare och argare, sedan tryter tålamodet och det kommer  -"Kom!, paus -"Kom! paus, -"Kom! paus -" ca 5 st innan han bestämmer sig för att skita" under tiden vaknar "pissnisse" Ricco och bara MÅSTE ut på stört! "Kastar" ut ALLA hundarna i hundgården och går in i den varma sängen igen! Vill bara med detta säga till mina elever gör som jag säger inte som jag gör!!! Trots att sjukdagarna hemma ser ut som de gör är jag tacksam för det jag har, min underbara sambo, mina barn som jag är så stolt över, mina vänner som alltid finns där, att vi alla har hälsan och lever goda liv! Bara för idag ska jag leva i tacksamhet.... Stay Safe ALLA!