onsdag 29 december 2010

Bara för idag ska jag inte vara arg....!


Startar dagen med att min underbara sambo ger mig mina painkiller innan han går till jobbet, det är lättare att komma upp senare då! Tar resten av medicinhögen till frukosten. Åt inte ett piller före detta i mitt liv, äter ett apotek varje vecka nu!
Är hemma idag också, idag har jag slagits med en utbildningsplan på Powerpoint, skulle ha in en logga som inte hade genomskinlig bakgrund =( ! Allt funkade fint i Photoshop men den ville inte spara den som jag ville, blev bara argare och mera frustrerad på att jag inte läst boken bättre om Photoshop. Mitt i detta känner jag mig som killen i reklamen om nässprayen och alla pappersnäsdukarna!
Utbildningsmaterialet skall vara klart typ igår, så stressen grep tag i min "förkylda" kropp och ilskan med det. Ringde min livlina när det gäller att manipulera bilder och problemet var löst på 2 min och resultatet hamnade i min mailbox, Stort tack för det!  (Nu ska Xeon in från hundgården, -"Ut! ropar han som om det är en altandörr som ska öppnas! Ricco smet också ut och kaoset var ett faktum, i 200 km/h ronderar de huset, till jag får stopp på en av dem med att hota att slå snöskyffeln i huvudet på den som inte stannar -NU!, äntligen in i värmen igen och hundarna är nöjda.)
För höga föväntningar gör oss ofta arga, när något eller någon inte lever upp till våra behov eller önskemål, faktum är att varje situation är en spegling av orsak och verkan, skapad av mig själv. "De"som "råkar trycka på knapparna" eller stimulera de svaga punkterna, är egentligen inte orsak till vreden. De är också här för att lära sig något - Förlåt dem för deras fel och brister och gå vidare! Hör ni det Ricco och Xeon!?När ska ni ställa upp på mig som jag servar er?
Orättvisor ser man överallt, om man fokuserar på vad man inte har så kommer man fortsätta känna sig fattig och arg! Så var tacksam och bara för idag ska jag inte vara arg!
Stay Safe Alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hittat till din nya blogg
skriver ditt eget ledord,
oncemore,,,vilken underbar blogg.
Har läst i kapp tänkvärda ord,
utbildande text och mycket värme ,känsla o humor.
Krya på dig vännen
Kram Yvonne

Anonym sa...

har hittat hit..
ohh vilken lycka att få läsa maestros tänkvärda utbildande ord
skrivna med känska o humor.
Kram o krya på dig
Yvonne me flock

Sissi sa...

Snöskyffeln har jag inte provat, tack för tipset! Ta hand om dig. Kram Sissi